fredag 25. desember 2009

Makeover-gave - Makeover gift



Vel overstått jul alle sammen. Her er vi nedspist på julemat og knask, og den lille turen vi gikk i dag, veier på ingen måte opp for alle kaloriene.  Jeg tenkte jeg skulle dele en gave som jeg lagde til min svigermor. Hun har en flott krakk stående i gangen, men den trengte et nytt trekk. Inspirert av Lucys arbeider, gikk jeg i gang på mandag kveld etter at svigermor hadde lagt seg. Var litt spent på om hun kom til å like det, og det gjorde hun!

Happy Chirtsmas all of you. Here we've eaten too much food and treats, and the small walk we took earlier today, can not match the number of calories eaten. I thought I should share a gift I made for my mother-in-law.  She has a great stool in her hall, but it needed a new cover. Inspired by Lucy's works, I started to crochet Monday night after mother-in-law went to bed. I was a bit excited about if she would like it and she did!




Her er et næbilde av selve trekket. Jeg har brukt fem farger av garnet Smart.

Here is a closeup of the cover. I've used five colours of the (Norwegian) yarn Smart.




Det ble såpass med rester igjen av garnet at jeg kunne lage disse tøflene. Jeg har lenge tenkt å fylle en kurv med tøfler til bruk for gjester som kommer på besøk. Kanskje dette er modellen?

The scraps of the yarn were enough to make these slippers. I've been thinking about filling a basket with slippers for visitors. Maybe this is the model?

Inga Helene

1 kommentar:

  1. Det ble en sprek gave:)Flotte farge og et hærlig syn som møter folk siden stolen står i gangen.Har sittet å kosa meg med dine siste innlegg. Likte innlegget der du skrev om å porsjonere ut medmenneskelighet de andre 11 måneder også. Absolutt noe alle burde tenke på. Må også si jeg fristes av samme operasjon du har gjennomgått. Skulle være utrolig deilig å få slippe disse brillene. Koster jo 10000 når jeg må ha nye!!
    Takker for å ha fått lest mange flotte blogginnlegg fra deg og for kommentarer fra deg inne hos meg:) Ønsker deg en fortsatt glædelig jul:)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails